Молитва – це відкритість нічим не обтяженого духа, чистота серця і милосердя.
Це двадцять четвертий крок програми духовних приготувань української молоді до Світового Дня Молоді Краків 2016
Повторюємо настанови Папи Франциска, які він нам давав на протягом минулих підготовчих років і єднаємося з ним в молитві.
«Просіть, і дасться вам; шукайте, і знайдете; стукайте, і відчинять вам.» (Мт. 7, 7)
«І того дня ви не будете питати мене нічого. Істинно, істинно кажу вам: Чого б ви тільки попросили в Отця, – він дасть вам у моє ім’я. В ім’я моє досі ви не просили нічого. Просіте ж – і ви одержите, щоб радощів ваших було вщерть. » (Ів. 16, 23-24)
«І все, що попросите в моє ім’я, те вчиню, щоб Отець у Сині прославився.» (Ів. 14, 13).
Розпорядок зустрічі
- Збір
- Привітання та початкова молитва
- Тема зустрічі
- Опрацювання в группах;
- Представлення напрацьованого. («Вільний мікрофон» (інтерв’ю))
- Домашнє завдання
- Молитва на закінчення
- Посиденьки, ділення враженнями
Молитва
1 Увійшовши в Єрихон, Ісус проходив через (місто). 2 А був там чоловік, Закхей на ім’я; він був головою над митарями й був багатий. 3 Він бажав бачити Ісуса, хто він такий, але не міг із-за народу, бо був малого зросту. 4 Побіг він наперед, виліз на сикомор, щоб подивитися на нього, бо Ісус мав проходити тудою. 5 Прийшовши на те місце, Ісус глянув угору і сказав до нього: “Закхею, притьмом злізай, бо я сьогодні маю бути в твоїм домі.” 6 І зліз той швидко і прийняв його радо. 7 Всі, бачивши те, заходилися нарікати та й казали: “До чоловіка грішника зайшов у гостину.” 8 А Закхей устав і до Господа промовив: “Господи, ось половину майна свого даю вбогим, а коли чимсь когось і покривдив, поверну вчетверо.” 9 Ісус сказав до нього: “Сьогодні на цей дім зійшло спасіння, бо й він син Авраама. 10 Син бо Чоловічий прийшов шукати і спасти те, що загинуло.”
Вступ до теми
Коли християнин переживає у житті якісь труднощі, випробування чи невдачі у духовному житті, то іноді звертається до священика за порадою із звичним запитанням: а що мені далі робити, як мені жити? І відповідь та порада тут є досить проста: не треба шукати якихось надзвичайних засобів, а найперше треба ревно і наполегливо працювати над вирішенням життєвих проблем у людській і духовній площині, використовуючи основні засоби духовної боротьби: постійна особиста молитва, регулярна участь у Богослужіннях, практикувати часту сповідь і Святе Причастя, будувати своє життя згідно заповідей Божих. Але в тих простих, традиційних засобах є одна важлива річ: постійна молитва і Святі Тайни мають допомогти нам осягну один важливий духовний плід: вони повинні свідчити про нашу відкритість на Бога, бажання і готовність отримати від Нього потрібну для нас допомогу.
Саме цю рису відкритості проявив Закхей у зустрічі з Христом. Бачимо тут велику гостинність Закхея. Гостинний Закхей став прикладом відкритості на Бога і його ласку. І за це Христос щедро поблагословив його і весь його дім, кажучи: „Сьогодні на цей дім зійшло спасіння, бо й він син Авраама” (Лк. 19, 10). Щоб Бог міг оздоровити людину тілесно і духовно з гріхів, різних недуг, життєвих проблем, вона повинна відкрити перед ним свою душу, дозволити Богові діяти у своєму житті, довіритись його батьківській любові, мудрості і провидінню.
Людську душу можна порівняти до кімнати з великим вікном. Коли вікно мале чи мало відчинене, воно пропускає мало світла і свіжого повітря. Коли вікно велике і повністю відчинене, воно пропускає багато світла і свіжого повітря, швидко провітрює кімнату.
Щось подібне відбувається у духовному житті, у боротьбі з труднощами. Коли душа людини лише частково відкрита на Бога, мало довіряє Йому, тоді її оздоровлення триває довше. Душа, яка повністю відкрита на Бога і його ласку, виявляє своєю молитвою повну надію і довір’я Йому, може швидко очиститися, оздоровитися з гріхів і душевних зранень. Відкритість людини перед Богом свідчить про те, що ми не беремо увесь тягар проблем на себе, а ділимо його разом з Ісусом Христом. Цю відкритість на Бога і бажання вповні оздоровитися людина проявляє частою і витривалою особистою молитвою, участю у Богослужіннях і Святих Тайнах.
Шукаючи в житті щастя і спокою для душі, з відкритим серцем прибігаймо до Христа у молитві, відкриваймо щиро своє серце перед Ним, як знак любові і довір’я Його милосердю, а тоді Ісус, подібно як у домі Закхея, щедро зіллє на нас своє благословення, ласку оздоровлення і спасіння на нас самих і всю нашу родину.
о. Михайло Чижович, редемпторист
Джерело: http://cssr.lviv.ua
Праця в групах
Спершу потрібно розділити всіх на групки. Пропоную методом жеребкування (купити наперед цукерки, допустимо, двох кольорів, і дати рівну кількість так, аби сума була рівна кількості присутніх, або ж за порами року, в яких народилися учасники)
Представити тему, котру дано групі, чи котра є обрана групкою треба таємно від інших груп.
- Мир є даром Бога, але ввірений усім чоловікам та усім жінкам, що покликані його реалізовувати.
- Людина думає, що саме вона є автором самого себе, власного життя та суспільства; вона відчуває себе самодостатньою і прагне не лише замістити Бога, але взагалі бути без Нього; як наслідок, людина думає, що не є зобов’язана нічого нікому, за винятком самої себе, і домагається, щоби мати лише права
- Моліться та працюйте над тим, щоби кожен християнин міг зростити в собі смиренне та співчутливе серце, яке є здатне проголошувати та свідчити милосердя, прощати та давати, відкриватися на тих, хто живе в найбільш занедбаних життєвих периферіях, які сучасний світ так драматично творить.
- Ісус нам сповіщає, що любов до ближніх – чужинців, хворих, ув’язнених, безхатченків, навіть ворогів– є єдиною мірою, якою Бог судитиме наші вчинки. Від цього залежить наша вічність.
- Збільшення інформації, саме в наші часи, не означає збільшення уваги щодо проблем, якщо це не викликає відкритість совісті на солідарність
- Культурні діячі та працівники засобів масової інформаціїмають… передусім служити правді, а не якимось обмеженим інтересам. Засоби інформації бо не лише інформують, але також формують дух своїх адресатів, тож можуть надати вагомий внесок у формування молоді. Діячі культури та працівники засобів масової інформації мають чувати над тим, щоби також і способи, якими добувається та розповсюджується інформація, були юридично та морально прийнятними.
- Щодо ув’язнених,то в багатьох випадках невідкладним є прийняття конкретних мір, щоби покращити їх умови життя у в’язниці, особливо це стосується тих, хто є позбавлений свободи в очікуванні вироку, пам’ятаючи про виховну ціль покарання та дивлячись на можливість застосування альтернативних мір покарання утриманню у в’язниці… Я хотів би відновити заклик до органів влади відмінити смертну карутам, де вона ще діє, та оцінити можливість амністії.
- Щодо мігрантів, хотів би запросити до того, щоби переосмислити законодавство щодо них, яке має бути натхненне прагненням прийняття, поважаючи взаємні зобов’язання та відповідальність, та має полегшити інтеграцію мігрантів. В цій перспективі особливу увагу слід звернути на умови проживання мігрантів, пам’ятаючи, що нелегальність штовхає їх до криміналу.
- Хотів би заохотити до ефективних дій, що би покращили умови життя хворих, гарантуючи усім доступ до медичної опіки та до життєво необхідних медикаментів, включаючи можливість домашньої опіки.
- Скільки воєн вже відбулося і скільки їх ще станетьсяз огляду на брак ресурсів чи для задоволення ненаситного прагнення природніх ресурсів.
- Байдужість до оточуючого середовища, сприяння знищенню лісів, забруднення довкілля, природні катаклізми викорінюють цілі групи з їх життєвих середовищ, доводять їх до нестабільності та невпевненості, творять ще більше бідності, ще більше несправедливих ситуацій зі згубними для безпеки та соціального миру наслідками.
- Байдужість часто шукає відмовки: дотримання ритуальних заповідей, кількість справ, які слід вирішити, протиріччя, що віддаляють нас один від одного, різні упередження, що заважають нам стати ближнім.
- Живучи в спільному домі, ми не можемо не запитувати про здоров’я цього нашого спільного дому.
- Ми покликані зробити любов, співстраждання, милосердя і діла солідарності нашою справжньою життєвою програмою, стилем життя та поведінки у наших відносинах з іншими. Це вимагає навернення серця, тобто щоби Божа благодать перемінила наші кам’яні серця в серця тілесні.
- Перемагайте байдужістьта здобувайте мир!
Настанови папи Франциска
За матеріалами: catholicnews.org.ua
Переклад: о. Руслан Михалків для Католицького Медіа-Центру
Представлення напрацьованого
В залежності від кількості учасників потрібно дати часу на те, аби кожен міг проговорити із 3-4 учасниками іншої групи. Варто оголошувати час, у якому треба міняти співрозмовника. На основі почутого дізнатися котра групка яку тему має.
Домашнє завдання
Обрати одне із діл милосердя, і втілити його в життя.
Сім діл милосердя для тіла.
- Голодного нагодувати.
- Спраглого напоїти.
- Нагого зодягнути.
- Подорожного в дім прийняти.
- Недужому послужити.
- Ув’язненого відвідати.
- Померлого похоронити.
Сім діл милосердя для душі
- Грішника направити.
- Невіжу навчити.
- Сумніваючомуся добру раду дати.
- Сумного потішити.
- Кривду терпеливо зносити.
- Образу з серця прощати.
- За живих і вмерлих молитися.